Monday 23 April 2012

Perhatian,..!!! Penipu Jual Portable Harddisk Palsu di PC Fair


Portable HDD, palsu, tiruan, penipuan

Lagi kes penipuan berlaku di PC Fair yang ni baru lagi dalam tahun ni juga menurut sumber di forum lowyat.net penipuan ini berlaku kepada sahabat beliau yang telah membeli sebuah portable hdd berkapasiti 500GB dari salah satu peniaga yang berniaga di PC Fair 2012 baru-baru ini. Hai beli kat PC Fair pun dah tak selamat sekarang ni ye.. Penipu.. Penipu..

Portable HDD, palsu, tiruan, penipuan

Tengok luaran memang nampak ori sebab dia memang pakai casing ori tapi kat dalam dia letak pendrive je nak berat dia letak pemberat.. siut betul..
Kalau korang search dekat google korang akan jumpa kes serupa macam ni di luar negara juga antaranya kat link ni  

http://tech.watchstor.com/storage-module-136905_2.htm dan http://www.cntechnews.info/3-15-the-advent...ackdown-secret/ http://news.cnnb.com.cn/system/2012/03/19/007267532.shtml

memang kreatif kan si penipu ni sampai ramai yang terkena.


Nama syarikat dekat resit yang dia dapat ni pun rasanya palsu semata macam drama kat tv je kan. Boleh dapat Skrip terbaik ni. Dah terbang RM185 banyak tu sapa nak bagi free-free banyak tu kan.

pikom, pc fair, minta maaf,
credit to cyberfly@lowyat.net

Walau apa pun kebenaran perlu ditegakkan dan setelah ada yang menyuarakan rasa tidak puas hati pihak Pikom PC Fair telah pun menghubungi rakan mangsa untuk tindakan selanjutnya.


[sumber]

No comments:

Post a Comment