Saturday 24 November 2012

UUMZONE: Persidangan Hantu-Hantu di UUM

Misteri jea tajuk entry Yatz kali nie,.. jangan terkejut pulak tu sebenarnya tajuk pementasan teater jea. Bukan persidangan hantu betul-betul ekkk,.. Yatz baru jea balik dari tengok pementasan teater nie. Memang bestttt,.. memang mendapat sambutan hebat dari penonton. Tiket awal-awal dah SOLD OUT,.. so kepada yang tak dapat pergi tengok pementasan teater nie Yatz nak share ngan korang sikit apa yang menarik tentang pementasan “Persidangan Hantu-Hantu” nie ok,..



SINOPSIS CERITA

Al-Kisah dipendekkan kisah PERSIDANGAN HANTU-HANTU merupakan sebuah teater seram komedi yang mengangkat cerita manusia berperangai menyerupai hantu.

Ketika ‘Persidangan Hantu-Hantu’ yang dihadiri oleh Hantu Raya, Pocong, Pontianak, Drakula dan Hantu Cina sedang berlangsung berbagai-bagai perkara dan kejadian berlaku. Segala perkara dan kejadian itu mengganggu kelancaran persidangan mereka.

Bermula dengan usikan nakal terhadap Kanak-Kanak yang balik dari mengaji berganti dengan kehadiran Orang Mabuk. Gangguan persidangan mereka bertambah tegang dengan kemunculan Bomoh yang cukup mereka geruni. Walau bagaimanapun, gangguan persidangan agak terhibur dan memberangsangkan ketika kehadiran Kaki Judi Nombor Ekor dan Remaja Dadah buat maksiat.

Akhirnya tiada apa yang dapat disimpulkan dalam PERSIDANGAN HANTU-HANTU yang terganggu itu selain daripada melihat kerenah dan perbuatan manusia berperangai seperti hantu dan keputusan untuk mengadakan persidangan pada masa lain.

Membuka tirai dengan suasana yang seram,.. nyata ia tidak menghampakan penonton yang hadir menyaksikan persembahan. Kehadiran hadirin yang ramai amat Yatz kagumi. Bukan senang nak tarik golongan generasi muda sekarang nie pergi tengok teater kannn,.. Nie merupakan satu pencapaian yang membanggakan. Ini terbukti dengan penjualan tiket yang memberangsangkan sehingga ia habis sebelum pementasan dijalankan.

Mengambil masa hampir dua jam, Persidangan Hantu-Hantu ini dipersembahkan oleh kumpulan TEATER WARNA, UUM SINTOK. Di bawah arahan Mohamad Hazman Bin Mohamad Jamil, dan Puan Nor Izwani Binti Tahir sebagai Penasihat Kelab Teater dilihat mempunyai elemen cukup menarik membawa penonton menghayati jalan cerita yang dipentaskan.

Kumpulan TEATER WARNA wajar diberikan pujian apabila mesej yang hendak disampaikan dapat dilihat jelas oleh penonton. Dengan bantuan daripada tenaga produksi berpengalaman, sama ada dalam aspek lakonan, pengurusan pentas, rekaan set, audio visual dan sebagainya, teater tersebut berjaya menarik minat penonton.

Bersama Zaza @ Pocong Paling Popular Di UUM
Bersama  P0ntianak
Penonton Paling Popular  ^_^

#Mmg terbaekkkk laa Persidangan Hantu-Hantu tadi ,.. Hilang stress bergelak ketawa tgk korg. Tahniah kepada semua yang terlibat,..

2 comments:

  1. huisshhhh scary gile.. but bestnyaaaaa dapat tengok pementasan macam ni... kreatif!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yuppp,.. perasaan takut dan seram kalau di adun mmg sedap. hehehe,.. tp teater nie xda la seram sgt pun. Mmg enjoy...

      Delete